Regulamin sklepu internetowego
SPECLASER.PL
[Preambuła]
Sklep internetowy prowadzony pod adresem internetowym www.speclaser.pl dba o prawa Konsumenta. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla Konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Dlatego też postanowienia Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść Konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować.
Regulamin
został opracowany z dbałością o formę i jasność przekazu. W razie jakichkolwiek
wątpliwości co do treści zapisu Regulaminu można kontaktować się bezpośrednio
ze Sprzedawcą w sposób określony w § 3.
§
1
[Postanowienia
wstępne]
- Sklep internetowy SpecLaser, dostępny pod adresem internetowym www.speclaser.pl, prowadzony jest przez podmiot QMD Mieczysław Pełka, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP: 841-116-87-68 , REGON: 770885769.
- Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu. W § 10a zostały uwzględnione postanowienia odnoszące się wyłącznie do Przedsiębiorców.
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie w związku z realizacją postanowień Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Sklepu pod adresem internetowym www.speclaser.pl/politykaprywatnosci. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez administratora danych osobowych w Sklepie, w tym podstawy, cele i zakres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Sklepie tzw. „plików cookies” oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie ze Sklepu, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki ustawowe Sprzedawcy).
- Przed złożeniem zamówienia Klient musi się zapoznać z niniejszym Regulaminem. Fakt zapoznania się i akceptacji wszystkich postanowień Regulaminu potwierdza jawnie przy rejestracji w Sklepie oraz przed ostatecznym potwierdzeniem Zamówienia. Formularz Zamówienia nie zostanie zaakceptowany bez takiego potwierdzenia.
- Wszelkie materiały stalowe niezbędne do wykonania Produktu zostały zakupione na ogólnodostępnym rynku wyrobów hutniczych i mogą posiadać oznaki korozji.
- Tolerancja wymiarowa dla elementów wycinanych laserowo PN-EN ISO 9013:2008 Klasa 1.
- Sprzedawca nie zapewnia płaskości powierzchni blachy Produktów.
- W przypadku Zamówienia przez Klienta Produktu, w związku z którym pozostaje zindywidualizowane cięcie laserowe, na podstawie przesłanego projektu przez Klienta, Sprzedawca oświadcza, iż nie wypala otworów o średnicy mniejszej niż grubość elementu.
- W przypadku, o którym mowa w ust. 8 powyżej, Klient zobowiązany jest do niedostarczania treści zabronionych przez przepisy prawa powszechnie obowiązujące, np. treści propagujące przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do niewykonania Produktu niezgodnego z jego przekonaniami.
- Wyrazy pisane wielką literą w Regulaminie mają znaczenie nadane im w § 2 i mają pierwszeństwo przed powszechnym ich znaczeniem.
§
2
[Definicje]
- Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy określonych w ustawie z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (t.j. Dz.U. 2015, poz. 90 z późn. zm.).
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta, o którym mowa w ust. 6 poniżej,
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia przez Klienta, zarówno poprzez dodanie gotowych Produktów do Koszyka, jak i przesłanie własnego projektu w formie pliku elektronicznego zapisanego w formacie DXF (ang. Data Exchange Format) za pomocą opcji wbudowanej w ten formularz oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności,
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu, tj. zarówno Konsument, jak i Przedsiębiorca,
- Konsument – osoba fizyczna, o której mowa w art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. 2019, poz. 1145 z późn. zm.), zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych – a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych,
- Konto – Usługa Elektroniczna będąca oznaczonym indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Klienta zbiorem zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie,
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów,
- Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma lub usługa oferowana w Sklepie – w tym zwłaszcza usługa cięcia metalowych arkuszy na podstawie projektu Klienta – będące przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą,
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu,
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu, sporządzony zgodnie z przepisami Ustawy o prawach konsumenta,
- Sklep – niniejszy sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.speclaser.pl,
- Sprzedawca – QMD Mieczysław Pełka prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą wpisaną do CEiDG NIP: 841-116-87-68 , REGON: 770885769.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego, tj. Umowa zawarta na odległość. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło, jeżeli Produkt stanowi metalowy arkusz wycięty na podstawie projektu Klienta.
- Umowa zawarta na odległość – umowa, o której mowa w art. 2 pkt 1) Ustawy o prawach konsumenta, zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie,
- Usługa elektroniczna – usługa, o której mowa w art. 2 pkt 3) ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. 2020, poz. 344 z późn. zm.) świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu,
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. 2020, poz. 287 z późn. zm.),
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
§
3
[Kontakt
ze Sklepem]
- Adres Sprzedawcy: Rybki 37 84-315 Rybki;
- Adres e-mail Sprzedawcy: biuro@speclaser.pl;
- Numer telefonu Sprzedawcy: +48 884-761-407;
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy i nazwa banku: 49 1140 2004 0000 3702 8004 0466 prowadzony przez mBank S.A.;
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach od 08:00 do 16:00 w Dni robocze.
§
4
[Wymagania
techniczne]
- W Sklepie dostępne są dwie Usługi Elektroniczne:
- Konto,
- Formularz Zamówienia.
- Usługi Elektroniczne w Sklepie świadczone są nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
- Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Sprzedawcy oraz osób trzecich. Klient obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
4. Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
- urządzenie
końcowe (np. komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do
Internetu) z dostępem do sieci Internet: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i
wyższej lub Internet Explorer w wersji 10.0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i
wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej,
Microsoft Edge w wersji 25.10586.0.0 i wyższej;
- zalecana
minimalna rozdzielczość ekranu: 1920×1080
- włączenie
w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi
Javascript.
- aktywne
konto poczty elektronicznej (e-mail).
§
5
[Informacje
ogólne]
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Klient ma możliwość zamówienia indywidualnego projektu wzoru zamówionej rzeczy ruchomej. W takim wypadku Klientowi nie przysługuje możliwość odstąpienia od zawartej umowy na odległość, zgodnie z art. 38 pkt 3) Ustawy o prawach konsumenta.
- Ceny podane w Sklepie, w tym ceny wyszczególnione w podstronach Sklepu zatytułowanych „Wycena online” oraz „Wzory” są podane w polskich złotych i są cenami netto, tj. nie uwzględniają podatku VAT. Na etapie realizowania płatności zostanie doliczony podatek VAT w wysokości 23% (dwadzieścia trzy procent).
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena netto za Produkt powiększona o stawkę VAT w wysokości 23% (dwadzieścia trzy procent) oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
- Oferta cenowa nie zawiera usuwania nadpaleń powstających przy technologii cięcia laserem.
- W przypadku Umowy obejmującej świadczenie usług na czas nieoznaczony końcową (ostateczną) ceną jest łączna cena obejmująca wszystkie płatności za okres rozliczeniowy.
§
6
[Zakładanie
Konta w Sklepie]
- Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych:
- nazwa użytkownika (login);
- adres e-mail Klienta;
- hasło.
- Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
- Po utworzeniu konta, dla zapewnienia pełnej funkcjonalności wymagane jest podanie następujących danych:
- w zakładce „Szczegóły konta”:
- imię;
- nazwisko;
- w zakładce „Adresy”:
- adres rozliczeniowy;
- adres do wysyłki.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
- Klient ma możliwość odzyskania zapomnianego hasła na podany przy rejestracji adres e-mail.
§
7
[Zasady
składania Zamówienia]
- Zamówienia można składać 24 (dwadzieścia cztery) godziny na dobę, 7 (siedem) dni w tygodniu.
- Klient posiada dwie możliwości złożenia Zamówienia:
1) Pierwszy sposób:
W celu złożenia
Zamówienia należy:
- zalogować się do Sklepu;
- wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk ikony przedstawiającej szary wózek sklepowy na kółkach z białym krzyżykiem, który po nakierowaniu na niego kursorem myszki wyświetla napis „Dodaj do koszyka”;
- kliknąć niebieski przycisk z białym napisem „ZOBACZ KOSZYK”,
- doprecyzować szczegóły Zamówienia według potrzeby,
- kliknąć niebieski przycisk z białym napisem „PRZEJDŹ DO KASY”,
- kliknąć niebieski przycisk z białym napisem „KUPUJĘ I PŁACĘ” oraz potwierdzić zamówienie wybierając odpowiednią metodę płatności oraz klikając szary przycisk z czarnym napisem „Zatwierdz”,
- w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.
2) Drugi sposób:
W
celu złożenia Zamówienia należy:
- wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk ikony przedstawiającej szary wózek sklepowy na kółkach z białym krzyżykiem, który po nakierowaniu na niego kursorem myszki wyświetla napis „Dodaj do koszyka”;
- kliknąć niebieski przycisk z białym napisem „ZOBACZ KOSZYK”,
- doprecyzować szczegóły Zamówienia według potrzeby,
- kliknąć niebieski przycisk z białym napisem „PRZEJDŹ DO KASY”,
- wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu),
- kliknąć niebieski przycisk z białym napisem „KUPUJĘ I PŁACĘ” oraz potwierdzić zamówienie wybierając odpowiednią metodę płatności oraz klikając szary przycisk z czarnym napisem „Zatwierdz”,
- w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.
3. Jeżeli Klient przesyła indywidualny projekt Produktu należy skorzystać z podstrony Sklepu pod adresem internetowym www.speclaser.pl/wycena oraz kierować się analogicznymi etapami postępowania jak w sposobie pierwszym lub drugim, opisanym powyżej.
4.W przypadku, gdy Klient nie poda wszystkich wymaganych informacji podczas składania zamówienia, Sprzedawca ma prawo do anulowania zamówienia – o czym Klient w ramach możliwości zostanie poinformowany.
§ 8
[Oferowane metody dostawy oraz
płatności]
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
- Przesyłka pocztowa,
- Przesyłka kurierska,
- Odbiór osobisty dostępny pod adresem:
ul. Rybki 37 84-315 Rybki
- Klient może skorzystać z metody płatności oferowanej przez PayU lub w przypadku wybrania metody dostawy, o której mowa w ust. 1 lit. c) – posiada możliwość płatności gotówką.
- Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronach Sklepu.
- Na zamówiony towar Sprzedawca wystawia paragon lub fakturę VAT.
§
9
[Wykonanie
umowy sprzedaży]
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu oraz po jego opłaceniu.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą , co skutkuje zawarciem stosunku zobowiązaniowego i powstaniem obowiązków i praw pomiędzy Klientem a Sprzedawcą – rozumie się przez to m.in. obowiązek zapłaty za Produkt oraz odebranie go w umówiony sposób przez Klienta oraz wydanie Produktu i dostarczenie go Klientowi w umówiony sposób przez Sprzedawcę.
- Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie.
- Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
- W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie wskazanym w opisie Produktu. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
- Dostawa Produktu odbywa się na terenie Polski. Przy zamówienia z zagranicy – warunki wysyłki – w szczególności koszty i czas dostawy uzgadniane są każdorazowo indywidualnie pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
- Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego w zakładce „Wysyłka” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
- Koszt odbioru osobistego Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
§
10
[Prawo
odstąpienia od umowy]
- Konsument może w terminie 14 (czternastu) dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
- W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
- W przypadku Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony, termin wskazany w ust. 1 biegnie od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do Ustawy o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 (czternaście) dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 (czternastu) dni.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- W przypadku gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować w opisie Produktu w Sklepie.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli,
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
- o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy.
§ 10a
[Postanowienia dotyczące wyłącznie
Przedsiębiorców]
- Niniejszy punkt Regulaminu oraz
postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów nie będących Konsumentami.
- Sprzedawcy przysługuje prawo
odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym konsumentem w
terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie
od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie
rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do
Sprzedawcy.
- W wypadku Klientów nie będących Konsumentami
Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać
dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez
Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu
przewoźnikowi przechodzą na Klienta nie będącego Konsumentem korzyści i ciężary
związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia
Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę,
ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu, aż do
wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
- W razie przesłania Produktu do
Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący Konsumentem obowiązany
jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego
rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie
Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia
odpowiedzialności przewoźnika.
- Zgodnie z art. 558 § 1 kodeksu
cywilnego (t.j. Dz.U. 2019, poz. 1145 z późn. zm.) odpowiedzialność Sprzedawcy
z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego Konsumentem zostaje
wyłączona.
- W wypadku Klientów nie będących Konsumentami
Sprzedający może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze
skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Klientowi
stosownego oświadczenia.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy w
stosunku do Klienta nie będącego Konsumentem, bez względu na jej podstawę
prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak
również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz
kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty 1.000,00
(jednego tysiąca) złotych. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do
Klienta nie będącego Konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w
momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych
korzyści w stosunku do Klienta nie będącego Konsumentem.
- Wszelkie spory powstałe pomiędzy
Sprzedawcą, a Klientem niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu
ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
§
11
[Reklamacja
i gwarancja]
- Umową
Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
- Sprzedawca
jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad, z zastrzeżeniem §1
ust. 5 i 6.
- W
przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do
reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym, z
zastrzeżeniem §10 a ust. 6.
- Reklamację
należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym
Regulaminie adresy Sprzedawcy.
- Zaleca
się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym
datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie
Klienta w związku z wadą towaru.
- Sprzedawca
ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 (czternastu) dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się,
że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
- Towary
odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3
niniejszego Regulaminu.
- W
przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a
także jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie.
§
12
[Pozasądowe
sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń]
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php; oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php. - Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§
13
[Dane
osobowe w Sklepie]
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu mogą być:
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
§
14
[Postanowienia
końcowe]
1. Umowy zawierane poprzez Sklep
zawierane są w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo
do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów
prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany
wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie
Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 (siedmio-) dniowym wyprzedzeniem
poprzez wysłanie elektronicznej wiadomości na adres mailowy lub poprzez
zamieszczenie stosownego ogłoszenia na stronie internetowej Sklepu w widocznym
miejscu.
3. W sprawach nieuregulowanych w
niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy
prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług
drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych
osobowych.
4. Klient ma prawo skorzystać z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym
celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR
dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Wzór formularza odstąpienia od Umowy Sprzedaży
(Załącznik
numer 2 do Ustawy o prawach konsumenta)
Wzór
formularza odstąpienia od Umowy Sprzedaży:
(formularz
ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
–
adresat:
QMD Mieczysław Pełka
Rybki 37, 84-315 Rybki
speclaser.pl;
biuro@speclaser.pl;
–
ja/my(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy
sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o
dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie
następującej usługi(*)
– data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
– imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– adres konsumenta(-ów)
– podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli
formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– data
(*)
niepotrzebne skreślić.